اخبار دبیاخبار دبی فارسی

امارات 5 میلیون دلار برای حمایت از صندوق بشردوستانه سودان اختصاص می دهد

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری البیان امارات متحده عربی با دفتر سازمان ملل متحد برای هماهنگی امور بشردوستانه (OCHA) توافقنامه ای را برای اختصاص مبلغ 5 میلیون دلار آمریکا برای حمایت از صندوق بشردوستانه سودان (SHF) امضا کرد.

همچنین بخوانید: برج خلیفه دبی: بلندترین ساختمان جهان

این توافقنامه از طرف امارات توسط دستیار وزیر امور خارجه در امور توسعه و سازمان های بین المللی و از طرف دفتر هماهنگی امور بشردوستانه توسط ادم وسورنو، مدیر بخش عملیات و دفاع در مقر نمایندگی امارات در سازمان ملل متحد در نیویورک، با حضور دستیار وزیر امور خارجه در امور سیاسی و فرستاده وزیر امور خارجه و آمنه محمد، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد ملل متحد امضا شد.

مارتین گریفیتس، معاون دبیرکل در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده کمک های اضطراری، گفت: ما از دولت و مردم امارات به خاطر حمایت سخاوتمندانه 70 میلیون دلاری آنها برای کمک به مردم سودان از طریق ایالات متحده بسیار سپاسگزاریم. با این تخصیص، ما می‌توانیم حمایت‌های نجات‌بخش خود را برای خانواده‌ها و جوامعی که در اثر بحران بی‌سابقه بشردوستانه محاصره شده‌اند، تقویت کنیم.
وی افزود: کمک امارات متحده عربی به صندوق بشردوستانه سودان که توسط دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل اداره می شود، دسترسی به منابع مالی را برای پاسخگویی به حیاتی ترین نیازهای بشردوستانه و شرایط اضطراری، مطابق با طرح سالانه واکنش بشردوستانه تسهیل می کند.

دستیار وزیر امور خارجه به نوبه خود گفت: «حمایت طولانی مدت امارات از سودان تایید کننده تعهد این کشور به ارتقای رفاه و ثبات سودان در منطقه است و ما خوشحالیم که با دفتر هماهنگی کمک های بشردوستانه سازمان ملل متحد همکاری می کنیم. امور و سایر آژانس‌های سازمان ملل متحد برای ارائه کمک‌های حیاتی به مردم نیازمند.

وی افزود: “من موضع قاطع امارات متحده عربی مبنی بر آتش بس فوری و دائمی و یافتن راه حل مسالمت آمیز برای بحران را تکرار می کنم. این جنگ راه حل نظامی ندارد و طرف های درگیر باید به میز مذاکره بازگردند. برای دستیابی به این هدف، امارات متحده عربی به همکاری با همه ذینفعان مربوطه ادامه خواهد داد و از هر فرآیندی با هدف قرار دادن سودان در مسیر سیاسی برای دستیابی به یک حل و فصل دائمی و دستیابی به اجماع ملی برای تشکیل دولتی که غیرنظامیان در آن مشارکت و رهبری کنند، حمایت می کند. ”

کمک امارات متحده عربی به OCHA بخشی از یک تعهد گسترده تر به ارزش 70 میلیون دلار است که از طریق آژانس های سازمان ملل متحد و سازمان های بشردوستانه به رفع نیازهای فوری بشردوستانه در سودان اختصاص یافته است. این بودجه نشان دهنده بخش بزرگی از تعهد امارات متحده عربی است که در جریان شرکت خود در “کنفرانس بین المللی بشردوستانه برای سودان و کشورهای همسایه” که در آوریل گذشته برگزار شد و بالغ بر 100 میلیون دلار آمریکا بود.

بنابراین، ارزش کل کمک‌های امارات به سودان در ده سال گذشته بیش از 3.5 میلیارد دلار است.

امارات متحده عربی تاکید می کند که اولویت تضمین حفاظت از غیرنظامیان و تاسیسات غیرنظامی، تسهیل ورود کمک های بشردوستانه از طریق مسیرهای متعدد به سودان و از طریق خطوط درگیری، ارائه حمایت های بشردوستانه و اطمینان از ارسال کمک ها به مردمی است که بیشترین نیاز را دارند به ویژه در مناطق تحت تأثیر درگیری در سودان.

همچنین مطالعه کنید: پرچم امارات: نمادی از وحدت و استقلال

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا